Artykuły
Data: 2015-10-28 11:10:52
Rozpoczynasz pracę nad swoim pomysłem biznesowym. Od pierwszego momentu, w którym genialny pomysł pojawił się w twojej głowie, zapewne masz jego wielką wizję w przyszłości. Masz pierwsze pomysły na model biznesowy, sposób w jaki możesz na tym pomyśle zarabiać.
więcej
Data: 2015-03-30 14:03:14
Na łamach web.gov.pl pisaliśmy już o przeprowadzaniu kampanii crowdfundingowej w portalach crowdfundingu z nagrodami. Tym razem przyjrzymy się kampaniom w ramach znacznie mniej w Polsce popularnego crowdfundingu udziałowego (ang. equity crowdfunding). Crowdfunding udziałowy to ciekawa i stosunkowo nowa metoda alternatywnego finansowania, która za granicą pozwala na uzyskanie średnio nawet większych funduszy niż wspomniane platformy crowdfundingu z nagrodami, takie jak Kickstarer, PolakPotrafi.pl czy Wspieram.to. Równocześnie wcale nie wyklucza skorzytania z tej drugiej opcji
więcej
Data: 2015-03-30 13:03:33
Crowdunding, czyli społecznościowe finansowanie biznesu, robi zawrotna karierę. Najbardziej znana jego postać to „crowdfunding z nagrodami”, upowszechniony przez słynny serwis Kickstarter. Od niedawna konkuruje z nim tzw. equity crowdfunding, który pozwala na pozyskanie środków finansowych w zamian za udziały w firmie. Kiedy warto skorzystać z tej formy finansowania?
więcej
Data: 2015-02-11 12:02:27
W trzecim już artykule z serii „Jak sfinansować start-up” przyglądamy się Venture Capital. W tekście tłumaczymy, co kryje się pod terminem venture capital, dla kogo jest on przeznaczony oraz jak i gdzie się o niego starać
więcej
Data: 2015-02-10 13:02:03
W serii „Jak sfinansować start-up?” prezentowane są różne popularne metody finansowania działalności biznesowej na wczesnym etapie rozwoju. Dla nowopowstałych firm o dużym potencjale rozwoju atrakcyjną formą pozyskania kapitału może być współpraca z aniołem biznesu, udział w programie akceleracyjnym lub skorzystanie z inkubatora biznesu. Oferują one szansę pozyskania kapitału zalążkowego, potrzebnego do wyprowadzenia świeżo powołanego przedsiębiorstwa na właściwe tory
więcej
Data: 2014-10-16 14:15:00
Niezależnie od tego, czy start-upowiec idzie na spotkanie z inwestorem, którego zna od lat, czy wylatuje w poszukiwaniu szczęścia do Doliny Krzemowej, musi umieć jedno — zwięźle i przekonująco przedstawić ideę swojego biznesu. Okazja do sprzedania swojego pomysłu może nadarzyć się każdego dnia, a przedsiębiorca musi być przygotowany na jej wykorzystanie. Na co inwestorzy zwracają uwagę i jak przygotować się do spotkania z nimi? Wystarczy pamiętać o kilku zasadach
więcej
Data: 2014-10-15 15:00:00
Czy warto korzystać z oferty parków technologicznych, dlaczego nie należy bać się biurokracji i jak czerpać korzyści z funduszy unijnych – rozmowa z Bartoszem Józefowskim z Krakowskiego Parku Technologicznego
więcej
Data: 2014-10-07 17:00:00
Decyzja o skorzystaniu z reward crowdfundingu do finansowania e-biznesowego projektu to dopiero pierwszy krok do sukcesu. Kolejnym jest zapoznanie się z zasadami prowadzenia skutecznej kampanii crowdfundingowej. To właśnie ona zadecyduje o powodzeniu projektu
więcej
Data: 2014-09-29 19:09:16
Crowdfunding, choć kilkanaście lat temu właściwie nieznany, jest dziś jednym z najpopularniejszych i najbardziej medialnych sposobów na finansowanie różnego rodzaju innowacyjnych projektów. Jak każda metoda, ma jednak swoje wady i zalety.
więcej
Data: 2014-08-21 17:08:07
Spośród 2666 zgłoszeń z całej Unii Europejskiej (w tym 69 z Polski) Komisj Europejska wybrała 159 najciekawszych pomysłów na biznes, które otrzymają dofinansowanie z SME Instrument - nowej formy wsparcia dla innowacyjnych firm. Wśród nich znalazł się jeden projekt z polskiego rynku: stworzona przez firmę Pixel Legend aplikacja PastGuide ulepszająca doświadczenie zwiedzania zabytkowych lokalizacji
więcej