Artykuły

Klauzule niedozwolone w e-handlu

Data: 2014-08-28 16:08:21

Aż 235 postanowień zostało od początku roku 2014 uznanych za niedozwolone przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i wpisane do rejestru klauzul niedozwolonych UOKiK. Takie postanowienia pojawiają się nawet w umowach dużych firm takich jak Vision Express sp. z o.o., Apart sp. z o.o. Jednak najczęściej występują w regulaminach małych sklepów internetowych, z czego sprzedawcy często nie zdają sobie sprawy

więcej

Bazy danych osobowych: jak nie złamać prawa?

Data: 2014-07-31 10:07:07

Gromadzenie danych jeszcze szczególnie istotne w planowaniu działań e-marketingowych, a znajomość prawa w tym zakresie pozwala uniknąć wielu nieprzyjemności. Nawet pojedynczy e-mail czy telefon jest, zdaniem Inspektora, daną osobową, która podlega ochronie. Jednak dostęp do tych informacji nie oznacza swobody ich użycia.

więcej

Aplikacje webowe pod lupą polskiego przedsiębiorcy

Data: 2014-05-15 10:45:00

Zwiększa się zainteresowanie polskich przedsiębiorców oprogramowaniem w chmurze. Jak pokazują badania instytutu PMR Research, z aplikacji webowych korzysta aż 64% firm z sektora MSP, 18% to klienci korporacyjni. To właśnie małe firmy, dla których nowoczesna technologia staje się coraz bardziej dostępna, generują największe wzrosty. A zwiększające się wydatki na IT to szansa dla producentów aplikacji webowych do systematycznego powiększania swojego udziału w rynku.

więcej

Rozwój biznesu dzięki treści

Data: 2014-04-14 15:49:00

Każdy biznes, aby się rozwijać musi stale przyciągać uwagę klientów – i tych obecnych i tych potencjalnych. W szczególności tyczy się to firm, które są obecne ze swoją ofertą w Internecie. Strona www już dawno przestała być jedynie wizytówką firmy. Obecnie, to niezwykle istotne narzędzie budowania wizerunku przedsiębiorstwa i jego komunikacji z otoczeniem. Jak zatem przyciągnąć zainteresowanie wspomnianego otoczenia? Wiele firm koncentruje się na stworzeniu atrakcyjnie wyglądającej strony i przejrzystej oferty. Można jednak iść o krok dalej i wykorzystać content marketing. Czym jest to narzędzie i jak może pomóc?

więcej

E-learning w Polsce - świetlana przyszłość czy chwilowa moda?

Data: 2014-02-13 11:08:00

Niższe koszty szkolenia, możliwość uczenia się w dowolnych czasie i miejscu, sprawne przeszkolenie osób w krótkim terminie, szybkość i łatwość dostępu do wiedzy to najczęściej wymieniane zalety e-learningu w biznesie. Jednak  nowoczesne metody przekazywania wiedzy mają również wady. Są nimi m.in. brak interakcji pomiędzy trenerem a uczniem oraz opór pracowników na nowe formy szkoleń. Zapraszamy do zapoznania się z treścią raportu pt. „Nowe technologie w uczeniu”, przygotowanym przez Obserwatorium Zarządzania, który przedstawia stopień popularności oraz stosowania e-learningu przez polskie przedsiębiorstwa.

więcej

User Experience Responsible Design - oparcie designu na HTML5

Data: 2013-06-14 14:06:41

Tempo życia, miniaturyzacja elektroniki, mobilność, dostępność internetu oraz coraz wyższe przepływności wymusiły rozwój definicji standardu prezentacji w sieci internetowej. HTML5 to kompromis spełnienia oczekiwań twórców serwisów www i producentów przeglądarek internetowych. Uwzględnia przyzwyczajenia, nie deprecjonuje historycznych elementów, stawia duży krok naprzód i zapewnia kompatybilność sprzętową i wsteczną, oraz po raz pierwszy standaryzuje kody błędów. W niniejszej prezentacji prezentujemy najważniejsze cechy HTML5 i jego znaczenie dla użytkowników.

więcej

Zarządzanie czasem w firmie – aplikacje internetowe i mobilne

Data: 2013-06-12 15:06:22

Zarządzanie czasem to podstawa działania nie tylko dla przedsiębiorstwa, ale dla każdej jednostki w nim funkcjonującej. Małe i średnie przedsiębiorstwa zazwyczaj nie zatrudniają wyspecjalizowanych project managerów, nie mają też dużych środków finansowych na opracowywanie metodyk zarządzania, a właśnie sprawne zarządzanie czasem i projektami umożliwia zarówno ograniczenie kosztów, jak i większą efektywność przy realizacji zadań. W niniejszym opracowaniu omówimy najważniejsze metody zarządzania czasem, a także przedstawimy pomocne aplikacje internetowe i mobilne.

więcej

Wywiad z Maciejem Jankowskim - o marketingu internetowym

Data: 2013-01-28 15:01:19

Marketing internetowy to jedno z najważniejszych zagadnień ściśle związanych z dynamicznym rozwojem biznesu w sieci. Coraz częściej zastępuje także tradycyjną reklamę, dlatego w internecie pojawiło się wiele narzędzi badania skuteczności prowadzonych akcji, które na podstawie danych ilościowych oraz jakościowych pozwolą zmaksymalizować efekty. Maciej Jankowski z Fundacji Rozwoju Branży Internetowej „Netcamp”, w wywiadzie dla portalu „Wspieramy e-biznes” radzi, by swoją przygodę z marketingiem internetowym zacząć od opracowania strategii i zdefiniowania celów.

więcej

10 niezbędnych aplikacji w chmurze dla przedsiębiorcy MŚP

Data: 2013-01-17 10:01:21

Aplikacje w chmurze to w rzeczywistości istniejący już od jakiegoś czasu model udostępniania oprogramowania Software as a Service (SaaS z ang. oprogramowanie jako usługa), który polega na dystrybucji oprogramowania producenta użytkownikom poprzez Internet. Przedstawiamy opracowanie zawierające przykłady 10 aplikacji, które dostępne w chmurze dedykowane są dla MŚP.

więcej
1 2 3 4 5 6

Formularz zgłaszania uwag