Wywiad z Łukaszem Olechnowiczem – o budowaniu marki startupu

Kreowanie marki i budowanie zaufania to ciężka praca całego zespołu. Warto więc już na początku pomyśleć o obecności na rynkach zagranicznych, by stworzyć startup uniwersalny, który z powodzeniem będzie mógł zaproponować swoje produkty lub usługi w innym kraju. Łukasz Olechnowicz z firmy GetRESULT, w wywiadzie dla portalu „Wspieramy e-biznes” podkreśla, że nie wystarczy trafiona nazwa i świetne logo, by zyskać zaufanie klientów.

Łukasz Olechnowicz, na co dzień zajmujący się wdrażaniem marek startupów na rynek oraz zarządzaniem e-biznesami podkreśla, że logo i nazwa to jedynie podstawa do kreowania marki startupu, o czym wielu młodych przedsiębiorców często zapomina. W wywiadzie dla portalu „Wspieramy e-biznes” przekonuje, że w pierwszym etapie rozwoju firmy startupowcy nie powinni stawiać sobie ograniczeń, ale od razu dążyć do zaproponowania klientom uniwersalnej usługi czy produktu.

Startupy często tracą na lokalności. Jako przykłady Olechnowicz podaje polską markę Gadu-Gadu i porównuje ją do estońskiego rozwiązania Skype, który mimo, że wprowadzony na rynek później, stał się uniwersalnym komunikatorem w wielu krajach. Nasz rozmówca radzi, by w planowaniu rozwoju marki w innych krajach wziąć pod uwagę kwestie kulturowe, językowe czy różnice na poziomie przekonań. W swoim wystąpieniu poruszył ponadto kwestie finansowania ekspansji zagranicznej.

Łukasz Olechnowicz był gościem szesnastego spotkania w ramach Akademii e-Biznesu, które zorganizowaliśmy 8 listopada 2012 r. w Olsztynie. Jego wystąpienie dotyczyło tworzenia marki i jej wiarygodności na rynku zagranicznym.

___ Wydrukuj
PODZIEL SIĘ:

Formularz zgłaszania uwag