Rozpoczęcie sprzedaży w Internecie

Autor Barbara Horodyska, Monika Kaczorowska, Katarzyna Trzeciak

Wstęp

Do założenia sklepu internetowego zachęcają dane wskazujące na wysoką liczbę konsumentów realizujących zakupy online. E-sklepy wykorzystują nowoczesne rozwiązania do zarządzania relacjami z klientami i optymalizacji kosztów operacyjnych prowadzonej działalności gospodarczej. Pozwala to im zaoferować potencjalnemu klientowi konkurencyjne ceny w porównaniu z tradycyjnym sklepem. Celem publikacji „Rozpoczęcie sprzedaży w Internecie” jest m.in. przedstawienie zagadnień związanych z założeniem sklepu internetowego, w tym przybliżenie kwestii obowiązków podatkowych oraz przepisów regulujących funkcjonowanie e-handlu.

podgląd
Spis treści e-booka

1. Założenie e-sklepu
1.1. Co jest potrzebne do rozpoczęcia e-działalności gospodarczej w Internecie?
1.2. Rejestracja działalności gospodarczej
1.3. Stworzenie e-sklepu i jego obsługa
1.4. Dodatkowe obowiązki związane ze specyficznymi branżami
1.5. Rejestracja baz danych osobowych
1.6. Jak pozyskać pierwszych klientów? Tania promocja e-sklepu
2. Obowiązki podatkowe przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy oraz wybór optymalnego wariantu formy opodatkowania
2.1. Wybór optymalnego wariantu opodatkowania
2.2. Podejmujemy decyzję o rozliczaniu się z VAT
2.3. Ustalenie miejsca opodatkowania
2.4. Kasa fiskalna: kiedy musimy ją kupić?
2.5. Faktury elektroniczne: jak wdrożyć je we własnej firmie?
2.6. Internetowa księgowa – sam prowadzę księgowość
3. Przepisy regulujące funkcjonowanie e-handlu
3.1. Co niebawem czeka polskich e-sprzedawców
3.2. Polskie regulacje e-handlu
3.3. Zmowa cenowa i ochrona konkurencji

 

___ Wydrukuj
PODZIEL SIĘ:
Aplikacja mobilna


Zadaj nam pytanie


Możesz zapytać o rozliczanie projektu w ramach działań 8.1 i 8.2 POIG lub zaproponować redakcji ciekawy temat artykułu

pytanie do eksperta pytanie do redakcji
Newsletter

Otrzymuj informacje o ciekawych wydarzeniach ze świata e-biznesu


Formularz zgłaszania uwag