Kiedy inwestycja w marketing e-usług się opłaca

Koncepcja publikacji i współpraca merytoryczna:
Paweł Skowera
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)
Platforma - Wspieramy e-biznes - www.web.gov.pl

Autorzy:
Artur Kośmider, Celina Manuszak, Paulina Sadowska
Instytut Logistyki i Magazynowania (ILiM)


Wstęp
Dzisiejszy marketing skoncentrował się na optymalizowaniu wydatków na reklamę. Coraz częściej mówi się wprost – marketing ma sprzedawać. Badanie firmy IBM przeprowadzone w Polsce wskazuje, że zmieniają się sposoby oceny marketingu, 58 % ankietowanych dyrektorów tego obszaru uważa, że podstawowymi miernikami oceny ich efektywności do 2015 r. będą zwrot z inwestycji w marketing ROI oraz ogólna wartość sprzedaży.

podgląd
Spis treści e-booka

1 Wprowadzenie
2 Za co płacimy reklamując się on-line a miary skuteczności działań
2.1 Modele rozliczeń2.2 Wskaźniki skuteczności
2.2.1 Wskaźniki skuteczności wspólne dla większości form reklamowych
2.2.2 Wskaźniki skuteczności dla e-mailingu
2.2.3 Wskaźniki skuteczności dla linków sponsorowanych
2.2.4 Wskaźniki w Affiliate marketing
2.2.5 Wskaźniki skuteczności dla kampanii wideo online
2.2.6 Wskaźniki skuteczności w mediach społecznościowych
3 Jak nie stracić na reklamie, czyli miary efektywności działań
3.1 RTB
3.2 Lead Nurturing
3.3 Wykorzystanie wyników badań on-line
4 Kiedy reklama się opłaca czyli miary rentowności działań: ROI, ROAS i ROMI
4.1 Proste wyliczenia opłacalności
4.2 Wskaźnik ROI
4.3 Wskaźnik ROAS i ROMI
5 Jak przygotować się do zmierzenia inwestycji w marketing?
6 Jak konstruować budżet marketingowy?
7 Podsumowanie
8 Słownik

 

  • Data publikacji: 2012-08-01 17:00:00
  • Data modyfikacji: 2013-09-09 11:30:48
Wydrukuj
Aplikacja mobilna


Zadaj nam pytanie


Możesz zapytać o rozliczanie projektu w ramach działań 8.1 i 8.2 POIG lub zaproponować redakcji ciekawy temat artykułu

pytanie do eksperta pytanie do redakcji
Newsletter

Otrzymuj informacje o ciekawych wydarzeniach ze świata e-biznesu


Formularz zgłaszania uwag