Katalog e-usług - FAQ

Do czego służy katalog e-usług?

Katalog e-usług to baza projektów przygotowana specjalnie dla Was. Z założenia została ona przeznaczona dla projektów dofinansowanych w ramach działania 8.1 PO IG. Katalogi umożliwiają jednak promowanie również takich e-usług, które nie mają dofinansowania ze śródków unijnych.

Czy dodając wpis w katalogu e-usług spełniam warunek z umowy o dofinansowanie 8.1 POIG?

Tak, ponieważ katalog e-usług to nowa nazwa Baz Wiedzy, o których mowa w umowie o dofinansowanie. Użytkownik logując się do serwisu, a następnie dodając wpis w wybranym katalogu spełnia zobowiązania umowy.

Jak wygląda struktura katalogu e-usług?

Strukturę Katalogu e-usług tworzą opublikowane opisy e-usług, pogrupowane w kategorie tematyczne:

  • Aktualności, informacje, media
  • Dom, biuro, wnętrza, design
  • Finanse, giełda, ubezpieczenia
  • Firma, zarządzanie, marketing
  • Kultura, sztuka, społeczeństwo
  • Nauka, edukacja, praca
  • Nowe technologie, IT, przemysł
  • Państwo, prawo, administracja
  • Rozrywka, hobby, sport, rekreacja
  • Turystyka, podróże, transport
  • Zdrowie, medycyna, uroda
  • Inne

Kto może dodać wpis do katalogu e-usług?

Wpis w katalogu e-usług może zamieścić każdy użytkownik, który wcześniej dokonał rejestracji w serwisie i pomyślnie się zalogowa, ponieważ funkcja dodawania wpisów w katalogach  jest dostępna jedynie dla zalogowanych użytkowników. Aby zarejestrować się w serwisie web.gov.pl należy wypełnić formularz znajdujący się na stronie http://www.web.gov.pl/rejestracja/, ustanawiając jednocześnie Login oraz Hasło, za pomocą których od tej pory będzie można korzystać ze wszystkich zasobów platformy web.gov.pl – w tym – dodać wpis do wybranego katalogu.

Kto może przeglądać wpisy w katalogu e-usług?

Możliwość przeglądania danych zamieszczonych w katalogu e-usług mają wszyscy użytkownicy wybierając katalog z menu "Firmy i usługi". Wpisy można przeglądać według kategorii, ale możliwe jest również zobaczenie wszystkich bez konieczności wyboru kategorii. Aby przejść do przeglądania kolejnego wpisu, użytkownik może skorzystać z funkcjonalności [następny>>]. Jeśli przeglądany jest kolejny opis, użytkownik może analogicznie przejść do przeglądania poprzedniego opisu, wybierając funkcjonalność [<<poprzedni]. Przeglądając dany opis, użytkownik ma możliwość wyrażenia swojej opinii na jego temat. W tym celu może skorzystać z funkcjonalności komentowania wpisu.

Chcę dodać wpis w katalogu e-usług. Co muszę zrobić?

  • Krok 1:Zaloguj się w serwisie web.gov.pl
  • Krok 2:Wejdź do Katalogu e-usług i naciśnij przycisk: „Dodaj e-usługę”.
  • Krok 3:Wypełnij kolejne pola formularza.

W pierwszej kolejności zostaniesz poproszony o podanie nazwy e-usługi, adresu strony internetowej, nazwy swojej firmy, adresu oraz e-maila, za pośrednictwem którego użytkownicy będą mogli nawiązać z Tobą kontakt.

Następnie zostaniesz poproszony o zamieszczenie informacji podstawowych, czyli wybór kategorii w katalogu oraz dodanie szerszego opisu, w którym znajdzie się nazwa projektu, kwota dofinansowania, data naboru oraz zasięg.

W drugiej części formularza dodaj profil firmy (jeśli wcześniej został utworzony w bazie firm). Możesz również podać adres prowadzonego bloga oraz zlokalizować adres swojej firmy na mapie.

W następnym kroku masz możliwość dodania zdjęć, grafik, zrzutów ekranu, które będą ilustrować Twoją e-usługę, a także zamieścić plik wideo lub dołączyć inne załączniki.

Na zakończenie możesz zdecydować, czy chcesz, żeby oglądający mogli oceniać wpis oraz czy będą mogli go komentować.

  • Krok 4: Zatwierdzić wprowadzone zmiany – w tym momencie Twój wpis zostanie opublikowany.

 

Dodaję wpis. O czym powinienem pamiętać?

Wpis w katalogu e-usług Twoja wizytówka. Dzięki niej masz szansę dotrzeć do nowych odbiorów Twojej oferty, znaleźć partnerów biznesowych, a także stać się bardziej rozpoznawalnym na rynku. Warto zatem poświęcić kilka chwil na takie skonstruowanie wpisu w bazie, by czytelnicy szybko do Ciebie dotarli, zainteresowali się Twoją ofertą, a nawet kliknęli po więcej. My podsuwamy kilka wskazówek:,

Daj się wyszukać

Zadbaj o to, by czytelnik szybko i bez problemów znalazł Cię w katalogu – nie stosuj w nagłówku znaków takich, jak cudzysłów czy nawias, zacznij od marketingowej nazwy swojej e-usługi lub nazwy firmy, jeśli wdrażane rozwiązanie technologiczne nie ma u Ciebie firmowej nazwy – dzięki temu będzie można Cię wyszukać alfabetycznie, wpisując nazwę do wyszukiwarki; unikaj promowania swojej oferty; używając pełnej nazwy projektu – tak skonstruuj nagłówek, by przykuł uwagę, odróżniał się od pozostałych i zachęcał do szerszego zapoznania się z ofertą. Nie jesteśmy po to, by kontrolować Twój projekt, ale po to, by Cię wspierać promocyjnie; dobrze, jeśli przy swojej nazwie umieścisz logo firmy lub e-usługi – dzięki temu podniesiesz swoją wiarygodność oraz zachęcisz niezdecydowanych do przeczytania opisu.

Dobrze przygotuj opis

Opisując swoją ofertę staraj się pisać zwięźle i w sposób zrozumiały dla czytelników – po szczegóły odeślij czytelnika na swoją stronę www, staraj się unikać pogrubień, kursywy oraz podkreśleń – są zarezerwowane dla naprawdę ważnych kwestii oraz linków, mile widziane będą grafiki i mapki, dołącz zdjęcie tego, jak wygląda twoja strona internetowa albo pokaż graficznie, jakie korzyści czekają na użytkowników/klientów.

Zezwól innym na kontakt z Tobą

Zależy Ci na opinii klientów i jak najlepszym dostosowaniu się do ich potrzeb? Pozwól im komentować Twój wpis – być może dowiesz się czegoś ważnego? Podaj najlepszą opcję skontaktowania się z Tobą – jeśli ktoś będzie miał pytanie, zada je bezpośrednio Tobie Korzystasz z SocialMedia? Poleć swój wpis w naszej bazie znajomym oraz swoim fanom na Facebooku/Twitterze i zachęć ich do oceniania.

Chcę zaktualizować opis. Co muszę zrobić?

Do zmiany danych w opisie e-usługi uprawniony jest jedynie użytkownik będący jego właścicielem. Aby zaktualizować istniejący w bazie danych opis, użytkownik powinien:

  • Zalogować się na swój profil w serwisie web.gov.pl
  • Wybrać e-usługę, którą chcemy edytować albo poprzez jej wyszukanie w serwisie lub z poziomu swojego profilu
  • Na dole wpisu pojawi się przycisk: „Edytuj e-usługę” oraz „Usuń e-usługę”
  • Po kliknięciu – jeśli wszystkie poprzednie kroki zostały wykonane prawidłowo – otworzy się formularz edycji wpisu, w którym dowolnie dokonujemy zmian
  • Na zakończenie należy zatwierdzić wprowadzone korekty przyciskiem „Zapisz”.

Jestem właścicielem e-usługi, której opis widnieje w katalogu, ale to nie ja wprowadzałem go do bazy. W jaki sposób przejąć uprawnienia dotyczące wpisu?

W celu przejęcia uprawnień dotyczących e-usługi, której opis widnieje w katalogu, należy skontaktować się z administratorem strony.

Prosimy o wysłanie e-maila na adres admin@web.gov.pl zawierającego:

  1. Imię i nazwisko właściciela danej e-usługi;
  2. Adres e-mail, który został podany przez użytkownika podczas rejestracji w serwisie;
  3. Bezpośredni adres do opisu e-usługi, o której mowa (link z paska przeglądarki internetowej).

Po otrzymaniu wiadomości i weryfikacji danych, administrator przekaże właścicielowi uprawnienia do edycji danego opisu. Będzie on również widoczny w profilu właściciela w zakładce [Wpisy w bazie e-usług].

Dodałem wpis, ale nie ma go w katalogu. Dlaczego?

Redakcja serwisu może usunąć treść jeśli nie spełnia ona zapisów Regulaminu, albo działalność  firmy nie jest związana z e-biznesem lub nie wykorzystuje do swojej pracy systemów elektronicznych. W każdej innej sytuacji prosimy o kontakt mailowy na adres admin@web.gov.pl.

 

___ Wydrukuj
PODZIEL SIĘ:
Newsletter

Otrzymuj informacje o ciekawych wydarzeniach ze świata e-biznesu


Formularz zgłaszania uwag