Katalog firm - FAQ

Do czego służy katalog firm?

Katalog Firm to moduł prezentacji profilów firm związanych z e-biznesem, umożliwiający stworzenie wizytówki Twojej firmy. W tym miejscu umożliwiamy promowanie firm zarówno tych dofinansowanych ze środków unijnych, jak i pozostałych, które realizują działalność e-biznesową, e-usługową bądź B2B.

Jak wygląda struktura katalogu firm?

Aby ułatwić wyszukiwanie firm, katalog został podzielony w kategorie:

-  Nauka, edukacja, praca
Kultura, sztuka, społeczeństwo
Aktualności, informacje, media
Firma, zarządzanie, marketing
Finanse, giełda, ubezpieczenia
Państwo, prawo, administracja
Zdrowie, medycyna, uroda
Dom, biuro, wnętrza, design
Turystyka, podróże, transport
Rozrywka, hobby, sport, rekreacja
Nowe technologie, IT, przemysł
Inne
Finansowanie startupów
Startupy 3.1
Sklepy internetowe

Kto może dokonać wpisu do katalogu firm?

Wpis w katalogu firm może zamieścić każdy użytkownik, który wcześniej dokonał rejestracji w serwisie i pomyślnie się zalogował, ponieważ funkcja dodawania wpisów w katalogach jest dostępna jedynie dla zalogowanych użytkowników. Aby zarejestrować się w serwisie web.gov.pl należy wypełnić formularz znajdujący się na stronie http://www.web.gov.pl/rejestracja/, ustanawiając jednocześnie Login oraz Hasło, za pomocą których od tej pory będzie można korzystać ze wszystkich zasobów platformy web.gov.pl – w tym – dodać wpis do wybranego katalogu.

Czy każda firma może dokonać wpisu w katalogu firm?

Tak, pod warunkiem, że spełnia kryterium prowadzenia działalności e-biznesowej. W przeciwnym razie, wpisy firm nie spełniających tego kryterium będą usuwane.

Kto może przeglądać wpisy w katalogu firm?

Po wybraniu interesującej firmy wszyscy użytkownicy mają możliwość przeglądania jej danych szczegółowych, tj.: nazwy firmy i logo, opisu, adresu strony internetowej, e-maila do kontaktu oraz lokalizaci firmy z galerią zdjęć.

Chcę dodać swoją firmę do katalogu. Co muszę zrobić?

  • Krok 1: Zaloguj się w serwisie web.gov.pl;
  • Krok 2: Wejdź do katalogu firm i kliknij „dodaj profil firmy” znajdujący się po prawej stronie okna;
  • Krok 3: Wypełnij kolejne pola formularza:

W pierwszej kolejności zostaniesz poproszony o wpisanie nazwy firmy i wybranie nowego logotypu (najlepiej w formacie PNG). Następnie zostaniesz poproszony o zamieszczenie podstawowych informacji , tj.  wybór jednej z kategorii do której chcesz przypisać firmę oraz wpisanie e-maila pracownika znajdującego się w naszym systemie. To może być Twój adres. Następnie należy dodać  opis firmy i jej działania. Im bardziej precyzyjny jest jej opis, tym większa szansa na zainteresowanie się nią innych użytkowników web.gov.pl. W drugiej części formularza możesz dodać profil firmy dodać adres swojego bloga - jeśli prowadzisz oraz zaznaczyć na mapie swój adres. W następnym kroku masz możliwość dodania zdjęć, grafik, zrzutów ekranu, które będą ilustrować Twoją sylwetkę firmy, a także zamieścić plik wideo lub dołączyć inne załączniki. Na zakończenie możesz zdecydować, czy chcesz, żeby oglądający mogli oceniać wpis oraz czy będą mogli go komentować.

  • Krok 4: Zatwierdzić wprowadzone zmiany – w tym momencie Twój wpis zostanie opublikowany.

Dodaję wpis. O czym powinienem pamiętać?

Wpis w katalogu firm to Twoja wizytówka. Dzięki niej masz szansę dotrzeć do nowych odbiorców Twojej e-usługi, znaleźć partnerów biznesowych, a także stać się bardziej rozpoznawalnym na rynku produktów i firm e-biznesowych. Warto zatem poświęcić kilka chwil na takie skonstruowanie wpisu w bazie, by czytelnicy szybko do Ciebie dotarli, zainteresowali się Twoją ofertą, a nawet kliknęli po więcej. Pamiętaj, że Redakcja serwisu może usunąć treść jeśli nie spełnia ona zapisów Regulaminu, albo działalność Twojej firmy nie jest związana z e-biznesem lub nie wykorzystujesz do swojej pracy systemów elektronicznych. My podsuwamy kilka wskazówek:

Daj się wyszukać

  • zadbaj o to, by czytelnik szybko i bez problemów znalazł Cię w katalogu – nie stosuj w nagłówku znaków, takich jak cudzysłów czy nawias, zacznij od marketingowej nazwy swojej firmy – dzięki temu będzie można Cię wyszukać alfabetycznie lub wpisując nazwę do wyszukiwarki,
  • unikaj promowania swojej firmy używając pełnej nazwy projektu – tak skonstruuj nagłówek, by przykuł uwagę, odróżniał się od pozostałych i zachęcał do szerszego zapoznania się z ofertą. Nie jesteśmy po to, by kontrolować Twój projekt, ale po to, by Cię wspierać promocyjnie,
  • dobrze, jeśli przy swojej nazwie umieścisz logo – podniesiesz w ten sposób wiarygodność oraz zachęcisz niezdecydowanych do przeczytania opisu,

Dobrze przygotuj opis

  • opisując swoją firmę i ofertę jaką stwarza staraj się pisać zwięźle i w sposób zrozumiały dla czytelników – po szczegóły odeślij czytelnika na swoją stronę www,
  • staraj się unikać pogrubień, kursywy oraz podkreśleń – są zarezerwowane dla naprawdę ważnych kwestii oraz linków,
  • mile widziane będą grafiki i mapki, dołącz zdjęcie tego, jak wygląda twoja strona internetowa albo pokaż graficznie, jakie korzyści czekają na użytkowników/klientów, 

Zezwól innym na kontakt z Tobą

  • zależy Ci na opinii klientów i jak najlepszym dostosowaniu się do ich potrzeb? Pozwól im komentować Twój wpis – być może dowiesz się czegoś ważnego?
  • Podaj najlepszą opcję skontaktowania się z Tobą – jeśli ktoś będzie miał pytanie, zada je bezpośrednio Tobie
  • Korzystasz z SocialMedia? Poleć swój wpis w naszej bazie znajomym oraz swoim fanom na facebooku i zachęć ich do oceniania 

Chcę zaktualizować opis. Co muszę zrobić?

Do zmiany danych w opisie firmy uprawniony jest jedynie użytkownik będący jego właścicielem. Aby zaktualizować istniejący w katalogu opis, użytkownik powinien:

  • Zalogować się na swój profil w serwisie web.gov.pl
  • Wybrać firmę, którą chcemy edytować albo poprzez jej wyszukanie w serwisie lub z poziomu swojego profilu
  • Na dole wpisu pojawi się przycisk: „Edytuj profil firmy” oraz  „Usuń profil firmy”
  • Po kliknięciu – jeśli wszystkie poprzednie kroki zostały wykonane prawidłowo – otworzy się formularz edycji wpisu, w którym dowolnie dokonujemy zmian

Na zakończenie należy zatwierdzić wprowadzone korekty przyciskiem „Zapisz”.

Dodałem wpis, ale nie ma go w katalogu. Dlaczego?

Redakcja serwisu może usunąć treść jeśli nie spełnia ona zapisów Regulaminu, albo działalność  firmy nie jest związana z e-biznesem lub nie wykorzystuje do swojej pracy systemów elektronicznych. W każdej innej sytuacji prosimy o kontakt mailowy na adres admin@web.gov.pl.

___ Wydrukuj
PODZIEL SIĘ:

Formularz zgłaszania uwag