PARP na Targach ICT CeBIT w Hanowerze

9 marca, w Hanowerze, zakończyły się Targi CeBIT - największa światowa wystawa teleinformatyczna. PARP zorganizowała ponad 3 tysiące metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej oraz transmisję telewizyjną z polskiego stoiska, którą obejrzało 134 tys osób. Agencja promowała na Targach polski sektor ICT, w szczególności beneficjentów projektów finansowanych z funduszy unijnych. Ze wstępnych danych wynika, że każda firma, której Agencja zapewniła profesjonalny pakiet Match & Meet Onsite rozmawiała z 10 potencjalnymi partnerami.

Tegoroczna edycja targów była szczególna - Polska to Partner Strategiczny Targów CeBIT 2013. Partnerstwo Polski przy organizacji Targów CeBIT jest jednym z elementów 3-letniego programu promocji polskiej branży ICT pod hasłem "Do IT with Poland" w ramach kampanii "Polska Power".

Polskie firmy prezentowały swoją ofertę w Hanowerze na ponad 3 tysiącach metrów kwadratowych, które przygotowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Punktem centralnym pokazu kraju partnerskiego było stoisko główne zlokalizowane w hali 6.

Łączna liczba wystawców we wszystkich pawilonach to 122 podmioty. W pawilonach PRO i LAB obecne były polskie firmy oferujące różnego typu rozwiązania dla branży IT, w części LAB znajdowało się stoisko firm z branży gier komputerowych. W ramach CeBIT GOV prezentowane były produkty i usługi dla sektora publicznego oraz służby zdrowia.

Poza wystawcami na targach, obecnych było dodatkowo przeszło 100 przedstawicieli polskich firm, którzy brali udział w spotkaniach biznesowych z podmiotami zagranicznymi w ramach giełdy kooperacyjnej Future Match, którą dla polskich firm współorganizowała PARP. Na giełdzie zostało umówionych ok. 1500 spotkań, udział zgłosiło ponad 100 polskich firm. W najbliższych dniach główny organizator Future Match, Leibnitz Universitat, będzie wysyłać ankiety do uczestników, na podstawie których zostaną opracowane statystyki kontaktów biznesowych.

PARP zapewniła też profesjonalny pakiet Match & Meet Onsite dla 20 laureatów (link) konkursu na Innowacyjną E-usługę i Innowacyjną Technologię B2B. Umożliwiał on indywidualną obsługę spotkań z potencjalnymi partnerami biznesowymi. PARP przygotowała m.in. specjalne stoisko, na którym w dniach 5-8 marca odbywały się godzinne prezentacje oferty firm. Każda z firm, które przyjechały na CeBIT odbyła przynajmniej 10 spotkań biznesowych.

6 marca, w drugim dniu targów CeBIT w Hanowerze, Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes PARP, promowała polski sektor ICT. Podczas prezentacji na stoisku narodowym zachęcała zagranicznych przedsiębiorców z branży teleinformatycznej do współpracy z polskimi firmami.

- Oferta Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości dla sektora ICT obejmuje realizację działań 8.1 (link) i 8.2 (link) Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. PARP prowadzi też działania doradcze i informacyjne w ramach projektu „Wspieramy e-biznes”. Na portalu www.web.gov.pl. jest obecnie zarejestrowanych 12 tys. użytkowników, którzy tworzą największą w polskiej e-administracji społeczność – informowała Bożena Lublińska-Kasprzak.

PARP była również odpowiedzialna za zakup pakietów reklamowych i sponsorskich. Na fasadzie pawilonu głównego, przy wejściu i wyjściu z targów widniały plakaty informujące o Partnerstwie Polski na CeBIT, rozstawione zostały też kostki reklamowe. W samym mieście Hanower, jak i na lotnisku, PARP zakupiła podświetlane plakaty reklamowe, flagi przy dojeździe do lotniska.

PARP zorganizowała również relacje telewizyjne na żywo z targów CeBIT. Przez cztery dni, od 5 do 8 marca przekaz obejrzało 134 tysiące osób wizytujących strony www.Bankier.tv; www.web.gov.pl oraz www.cebit.parp.gov.pl. Średni czas oglądania transmisji on-line wyniósł 7 minut, 2 sekundy. W codziennym, siedmiogodzinnym bloku na żywo zaprezentowane zostały najnowsze propozycje technologiczne i biznesowe z sektorów B2B i B2C. W studiu pojawiali się wystawcy oraz rynkowi eksperci; nie zabrakło przedstawicieli zarówno kadry akademickiej, jak i polityków. Poza wystąpieniami polskich przedsiębiorców przedstawialiśmy także relacje z najważniejszych targowych wydarzeń oraz najciekawszych innowacji z całego świata prezentowanych w ramach CeBIT 2013. Telewizyjny program na żywo miał charakter interaktywny – widzowie w każdej chwili mogli zadawać pytania oraz dzielić się spostrzeżeniami z gośćmi.

X   X   X

Targi CeBIT to jedno z największych spotkań przedstawicieli sektora teleinformatycznego i gospodarki cyfrowej na świecie. Od 1986 r. inspirują do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, dają impuls do rozwoju branży i ułatwiają osiągnięcie sukcesu na rynku. Targi rokrocznie przyciągają setki tysięcy zwiedzających z całego świata. W ubiegłorocznej edycji wzięło udział przeszło 311 tys. osób (wystawców i zwiedzających) z ponad 50 krajów.

Zachęcamy do zapoznania się z tekstami publikowanymi podczas trwania Targów w dzienniku „Rzeczpospolita”:

Copyright © by PRESSPUBLICA Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część jak i całość utworów nie może być powielana i rozpowszechniania w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją, fotokopiowaniem lub kopiowaniem - bez pisemnej zgody PRESSPUBLICA Sp. z o.o. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody PRESSPUBLICA Sp. z o.o. lub autorów jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.

___ Wydrukuj
PODZIEL SIĘ:

Formularz zgłaszania uwag