Akademia e-Biznesu SEM - Reklamy Wideo TrueView dla Adwords

Już jakiś czas temu w Adwords pojawiła się możliwość zarządzania kampaniami wideo z poziomu osobnego interfejsu. Za pomocą Adwords dla wideo możemy w prosty sposób  umieszczać reklamy, zwane TrueVieweiev, w serwisie YouTube. Wcześniej wszystkie kampanie wideo były tworzone za pomocą narzędzia do tworzenia reklam graficznych. W Adwords dla wideo emitowane są reklamy wyłącznie w modelu CPV, co oznacza, że płacimy za pełne obejrzenie reklamy.

Jeżeli interesują nas inne formy rozliczeń (CPC, CPM) reklam wideo, musimy utworzyć standardową kampanię Adwords i wykorzystać w tym celu narzędzie do tworzenia reklam graficznych. Kampanie dla wideo nie mogą zawierać reklam tekstowych, reklam graficznych, oraz innych formatów wideo poza TrueView.

Tworzenie kampanii Adwords dla Wideo

Chcąc utworzyć nową kampanię dla wideo powinniśmy w pierwszej kolejności połączyć nasze konto Adwords z kontem YouTube.  Aby to zrobić wystarczy, że utworzymy nową kampanię Adwords dla wideo wchodząc na kartę "Kampania" i zaznaczając pozycję "Wideo Online". W lewym dolnym rogu ekranu powinien pojawić się komunikat "Połączone konta YouTube". Następnie należy kliknąć w buton "Podłącz konto YouTube". Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że połączenie konta Adwords dla wideo i konta YouTube pozwoli na sprawniejsze zarządzanie kampanią.

Łączenie Konta Adwords dla Wideo i konta YouTube

Aby utworzyć nową kampanię, klikamy na kartę "Nowa Kampania" i zaznaczamy polecenie "Wideo Online".

Tworzenie kampanii Adwords dla Wideo

Po wprowadzeniu budżetu i ustaleniu metod kierowania, możemy przejść do tworzenia reklamy. Spoty reklamowe powinny być wcześniej przesłane na konto YouTube. Klikamy w buton "Wybierz Reklamy" i zaznaczamy reklamy, które nas interesują, podając wcześniej kanał, bądź konkretny adres URL spotu z YouTube.

Tworzenie reklamy w kampanii Adwords dla Wideo

Następnie poprzez kliknięcie w dany filmik możemy ustalić szczegóły dotyczące reklamy. Mamy do wyboru cztery formaty reklam:

  • In-Stream – reklama przed, w trakcie, oraz po filmikach w YouTube. Po 5 sekundach użytkownik ma możliwość pominięcia reklamy. Reklamodawca płaci za pełne obejrzenie spotu,
  • In-Display – filmiki reklamowe będące sugestiami, umieszczone  z prawej strony filmów na YouTube,
  • In-Slate – reklamy odtwarzane przed długometrażowymi filmikami partnerskimi. Użytkownik może wybrać jedną z trzech proponowanych reklam, lub wybrać oglądanie filmu z normalnymi przerwami reklamowymi,
  • In-Search – reklama nad wynikami wyszukiwania w serwisie YouTube.

Typy reklam Trueview

Źródło: Google.pl

Format reklamowy In-Slate jest już powoli wycofywany przez Google. Możliwości kierowania reklam dla wideo są zbliżone do tych, które znamy z „tradycyjnego” Adwords. Możemy kierować reklamy do osób zainteresowanych daną dziedziną, na określone tematy witryn, czy też na określone miejsca docelowe. Mamy także możliwość tworzenia grup reklamowych kierowanych kontekstowo z wykorzystaniem słów kluczowych. Możemy też targetować reklamę według kryteriów demograficznych.

Interfejs Kampanii dla wideo różni się nieco od tego, który znamy z Adwords. Mamy tylko 4 zakładki: "Kampanie", "Reklamy", "Wideo" i "Cele". Klikając w przycisk "Kolumny", możemy ustawić raport według czterech celów:

  • Obejrzenia – analiza obejrzeń filmów i interakcji,
  • Odbiorcy –śledzenie liczby odbiorców, którzy zetknęli się z reklamą,
  • Budowanie Marki – bardzo podobny raport do poprzedniego,
  • Ruch w witrynie i konwersje – monitoring konwersji pochodzących z każdego odtworzenia reklamy.

Interfejs Kampanii Adwords dla Wideo

Adwords dla wideo daje możliwość monitorowania długości obejrzenia promowanych spotów. Mamy do dyspozycji cztery dane: 25% obejrzenia, 50% obejrzenia, 75% obejrzenia, 100% obejrzenia (pełne obejrzenie). W raportach są także dostępne dane dotyczące wyświetleń spotu, pełnych obejrzeń czy unikalnych obejrzeń.

Z naszego doświadczenia wynika, że filmiki Trueview na YouTubie to bardzo dobry sposób promocji reklam wideo. W niektórych przypadkach pełne obejrzenie można uzyskać nawet za 0,03 zł. Stawki są tak niskie z racji tego, że konkurencja w tym kanale jest stosunkowo niewielka.

Dużą przewagą kampanii Adwords dla wideo w stosunku do telewizji, jest możliwość pomiaru ich efektywności i fakt, że płacimy za pełne obejrzenie reklamy. Możemy także wysnuć wniosek, że użytkownicy obejrzeli nasze spoty "z własnej woli" ponieważ mając możliwość pominięcia reklamy, nie zrobili tego.

 

Autor

Marcin Obrzut
Specjalista ds. SEM
SEMAHEAD Agencja SEM Grupy Interia.pl
Zachęcamy do zadawania pytań autorowi: marcin.obrzut@firma.interia.pl

 

___ Wydrukuj
PODZIEL SIĘ:

Formularz zgłaszania uwag