Katalog firm

Informacje ogólne
Luka sp. z o. o
Luka sp. z o. o
Opis
Adres strony:
Adres:
40-301 Katowice Ul. Siemianowicka 7d
E-mail:
Szczegóły
Aktywność
Lokalizacja
  • Firma LUKA  istnieje na rynku od 1991 roku. Przez ten czas stała się profesjonalną firmą posiadającą wysoko wykwalifikowany personel, własną bazę biurowo-magazynową oraz własną flotę samochodową. Z biegiem lat powiększała  powierzchnię magazynową dzięki czemu obecnie działa na ponad 3000 m. Posiada nowoczesną halę w systemie samoobsługi, co pozwala klientom doskonale zapoznać się z całością naszej bogatej oferty asortymentowej.

    Działalność koncentruje na sprzedaży artykułów biurowych, szkolnych, dekoracyjnych i materiałów eksploatacyjnych do drukarek i kserokopiarek.

    Drugim obszarem  działalności jest sprzedaż zabawek, gier i puzzli.

    Dzięki długoletniej obecności na rynku współpracuje  z najlepszymi producentami i dystrybutorami branży biurowo-szkolnej i zabawkowej.

    Asortyment produktów z podziałem na grupy

    Artykuły szkolne i dekoracyjne: zeszyty, bruliony, bloki, plecaki, piórniki, pióra, długopisy, artykuły kreślarskie, plasteliny, modeliny, farbki, kleje, pisaki, kredki, pastele, pędzelki, temperówki itp., ponadto serwetki, ozdoby świąteczne, torebki i akcesoria do decoupagu.

    Artykuły biurowe: zszywacze, dziurkacze, artykuły piśmiennicze, papiery biurowe i wizytówkowe, markery, koszulki na dokumenty, teczki kartonowe i plastikowe, skoroszyty, pojemniki na dokumenty, niszczarki, tablice korkowe i magnetyczne, flipcharty, bloki biurowe, korektory itp.

    Materiały eksploatacyjne do wszystkich marek drukarek, faksów, kserokopiarek i ploterów, zarówno jaki i materiały alternatywne wysokiej jakości.

    Zabawki, gry, puzzle

    Odbiorcom oferujemy korzystne warunki handlowe: rabaty od cen producenta, długie terminy płatności, bezpłatną i szybką dostawę oraz fachową pomoc i szkolenia. Ponadto posiadamy bogate stany magazynowe oferowanych przez nas produktów w naszym magazynie, przez co jesteśmy w stanie dostarczyć towar natychmiast w przypadku awaryjnych sytuacji.

    Wnioskodawca obok stałej dbałości o atrakcyjność oferty handlowej, postawił w swojej działalności przede wszystkim na:

    - Jakość oferowanych produktów,

    - Terminowość realizacji zamówień i dostaw,

    - Dogodne warunki handlowe,

    - Ciągły rozwój oferty handlowej,

    - Profesjonalizm i kompetencje zespołu doradców techniczno-handlowych.

    Struktura organizacyjna firmy Wnioskodawcy obejmuje :

    1.Dział sprzedaży

    2.Dział handlowy

    3.Dział logistyczny

    4.Dział księgowy

    5.Magazyn

    W kwietniu w obecnej i eksploatowanej bazie istnieje 26106 aktywnych indeksów materiałowych.

    Ilość kontrahentów w bazie  to  7737 odbiorców  i 1136 dostawców

    Ilość i struktura zatrudnienia obejmuje :

    22 pełne etaty (w tym 17 os na czas nieokreślony, 7 na czas określony)

    12 umów cywilnoprawnych

    Łącznie 36 osób

     

    Wyposażenie informatyczne firmy  składa się z :

    21 komputerów.

    5 stanowisk kasowych

    Obecnie firma korzysta z rozwiązań firmy Insert. Systemem sprzedaży jest program Subiekt GT, w dziale księgowości wykorzystywane są systemy Gratifikant GT i Rachmistrz GT. Niestety obecnie stosowane rozwiązania nie dają możliwości dalszego rozwoju firmy. Przede wszystkim dokuczliwy jest brak wsparcia działań handlowych i marketingowych. Wraz z zwiększaniem zatrudnienia  firmie w ostatnich latach dotychczasowa koordynacja działań handlowych i marketingowych, oparta na bezpośredniej komunikacji sprzedawców z kierownictwem firmy często okazuje się niemożliwa. Prowadzi to często do nieporozumień, a nawet stosowania sprzecznych strategii sprzedażowych przez poszczególne osoby. Rynek natomiast wyjątkowo niechętnie reaguje na niejasne lub sprzeczne komunikaty ze strony firmy.  Kolejnym problemem jest także brak powiązania systemu komputerowego z magazynem (istnieje jedynie dostęp do stanów magazynowych, bez wskazania położenia towaru na magazynie). Powoduje to niejednokrotnie, iż czas realizacji zamówień jest zbyt długi w stosunku do oczekiwań klientów (towar niemal codziennie gubi się); co gorsza dział handlowy nie otrzymuje automatycznie informacji zwrotnej od działu magazynowego co do statusu zamówień i nie jest stanie udzielić takiej informacji klientom. Przyczyną niedostatecznie sprawnej obsługi logistycznej w świetle wymagań rynkowych, jest także brak jakiegokolwiek sprzężenia systemu z systemami czołowych dostawców i klientów, co powoduje, iż wzajemny obieg dokumentów droga tradycyjną, jest często zbyt wolny. Firma, korzystając z dotychczasowej analogowej centrali telefonicznej zmaga się ponadto z niemożnością właściwej obsługi wszystkich połączeń telefonicznych przychodzących do firmy, mimo stworzenia stanowiska pracy na recepcji. Także wewnętrzna komunikacja telefoniczna jest utrudniona przez brak numerów przypisanych do konkretnych osób.

     

    Baza lokalowa firmy  obejmuje  2500 m2 kwadratowych powierzchni w tym powierzchnia hali sprzedaży, biurowa i magazynowa. Sprzedaż prowadzone jest w systemie samoobsługowym. Parking dla klientów na około 25 miejsc parkingowych. Do rozładunku i załadunku towary służy rampa samochodowa.

    Ilość i rodzaje samochodów dla realizacji bieżącej działalności handlowej i ekspedycyjnej

    SK 1941U Kia Ceed

    SK 0836M Toyota

    SK 7509W Renault Trafic

    SK 7510W Renault Kangoo ciężarowy

    SK 7508W Renault Kangoo osobowy

    SK 4267W Kia Ceed

    SK 7687W Audi A1

    SK 8377X Kia Venga

    ST 77917 Fiat Panda

    SK 686AJ Fiat Ducato

    SK 933AL Renault Master

     

    Plany rozwojowe :

    Firma korzystając z dynamicznego rozwoju na rynku lokalnym zamierza poprzez poprawienie zdolności logistycznych i magazynowych, a przede wszystkim usprawnieniem obsługi klienta z wykorzystaniem systemu CMR poszerzyć bazę klientów poza Województwem Śląskim. Koszty powiększenia obszaru działalności zrekompensowane powinny zostać przez usprawnienie obiegu informacji w kontaktach z dostawcami i odbiorcami, a także sprawniejszą i efektywniejszą obsługę logistyczną. W wyniku spodziewanego zwiększenia obrotu, firma zamierza, korzystając z efektu skali, uzyskać lepsze warunki handlowe u swoich dostawców.

    Dla realizacji przedstawionych celów biznesowych niezbędne jest wdrożenie i rozpoczęcie bieżącej eksploatacji najnowocześniejszego oprogramowania biznesowego działającego w sieci Internet oraz integrującego główne procesy biznesowe.

    Przedmiotowy projekt dotyczy właśnie wdrożenia takiego oprogramowania Zintegrowanego Systemu Informatycznego B2B.  System winien uwzględniać specyfikę branży oraz gwarantować obsługę i integrację procesów klasy B2B pomiędzy LUKA i jej partnerami.  System będzie obejmował cały zakres działalności Firmy Wnioskodawcy czyli we wszystkich obszarach jej działalności, tj. w obszarze zamówień, dostaw i dystrybucji oraz obsługi formalnej i biznesowej procesu sprzedaży w specyficznym obszarze  produktów masowych na potrzeby biur i szkolnictwa. Zintegrowany System B2B, implementowany w LUKA, ma wprowadzić usprawnienia procesów realizowanych przy oferowaniu i wdrażaniu produktów i usług Wnioskodawcy.

    Celem projektu jest usprawnienia przepływu informacji pomiędzy klientami a LUKA, automatyzacja przebiegu części procesów i wprowadzenie monitoringu oraz rejestracji prowadzonych działań.

    System B2B, eksploatowany przez LUKA, umożliwiać będzie pracownikom i klientom obsługę nadchodzących zgłoszeń klientów niezależnie od kanału dystrybucji (mail, faks, telefon, poczta, kontakt osobisty), zautomatyzowane prowadzenie kampanii sprzedaż, zliczanie statystyk dotyczących parametrów ilościowych i jakościowych pracy, raportowanie na poziomie operacyjnym i zarządczym.

    Projekt jest całkowicie zgodny z celami Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013, dla osi priorytetowej 8. Społeczeństwo informacyjne  zwiększenie innowacyjności gospodarki; Działanie 8.2 Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B.

    Tytuł projektu : Zintegrowana platforma B2B dla automatyzacji biznesowych procesów logistycznych (zamawianie, przechowywanie, lokalizacja, dystrybucja) pomiędzy Luka Sp. z o.o. i Partnerami.

    Opis projektu : Przedmiotem projektu jest utworzenie i wdrożenie innowacyjnego, dostosowanego do indywidualnych potrzeb Firmy Luka Sp. z o.o. i jej partnerów biznesowych systemu informatycznego B2B.

    System winien uwzględniać specyfikę branży oraz gwarantować obsługę i integrację procesów klasy B2B pomiędzy Luka Sp. z o.o. i partnerami.

    System będzie obejmował cały zakres działalności Firmy Wnioskodawcy czyli we wszystkich obszarach jej działalności, tj. w obszarze zamówień, składowania, dostaw i dystrybucji oraz obsługi formalnej i biznesowej procesu sprzedaży w obszarze asortymentu artykułów biurowych, szkolnych, zabawek oraz materiałów eksploatacyjnych charakteryzujących się masowością obrotu.

     

    Intralogistyczny Zintegrowany System B2B,implementowany w Luka Sp. z o.o., ma wprowadzić usprawnienia procesów realizowanych przy oferowaniu i wdrażaniu produktów i usług Wnioskodawcy. Celem projektu jest usprawnienia przepływu informacji pomiędzy klientami a Luka Sp. z o.o. , automatyzacja przebiegu części procesów i wprowadzenie monitoringu oraz rejestracji prowadzonych działań.

    System B2B, eksploatowany przez Luka Sp. z o.o., umożliwiać będzie pracownikom i klientom obsługę nadchodzących zgłoszeń klientów niezależnie od kanału dystrybucji (mail, faks, telefon, poczta, kontakt osobisty), zautomatyzowane prowadzenie sprzedaży, zliczanie statystyk dotyczących przepływów materiałowych, raportowanie na poziomie operacyjnym i zarządczym.

    Klienci (partnerzy) uzyskają możliwość bieżącego sprawdzania stanu realizacji zleceń i zamówień oraz elektronicznego raportowania stanu realizacji zleceń w produkcji i ich kosztów.

    Firma Luka Sp. z o.o. osiągnie cel projektu poprzez wdrożenie Zintegrowanego Systemu Informatycznego B2B (ZSI B2B) do zarządzania procesami zamawiania, sprzedaży, dystrybucji, rozliczania i analiz kosztów realizowanych  zleceń.

    Elementem dedykowanym do takiego sposobu działania będzie funkcjonalność elektronicznego obiegu dokumentów oraz podpisu elektronicznego (niekwalifik.)

    Rynek docelowy Firmy  LUKA Sp. z o.o. to rynek ogólnopolski.

    Łączna wartość projektu wynosi  299 750,00 zł netto a w tym dotacja wynosi  209 825,00 zł netto.

    Projekt w aspekcie polityk horyzontalnych :

     

    Mając na uwadze cele uwzględnione w powyższym Rozporządzeniu, stwierdza się, iż projekt Firmy Beneficjenta  ma neutralny wpływ na polityki horyzontalne Unii Europejskiej.
    Nie narusza on w żaden sposób ani polityki równych szans,
    ani polityki dotyczącej ochrony środowiska.


Formularz zgłaszania uwag

Platforma Wspieramy e-Biznes - web.gov.pl



Platforma Wspieramy e-Biznes - web.gov.pl jest elementem projektu systemowego PARP, którego celem jest popularyzacja idei społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy. Projekt jest realizowany pod nadzorem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji i jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.