Samoobsługowa reklama na YouTube

YouTube wprowadził nową funkcjonalność, dzięki której użytkownik zyskuje możliwość samodzielnego umieszczenia reklamy graficznej w plikach wideo.

Z danych YouTube wynika, że umieszczony w filmie przekaz tzw. text overlay  jest najpopularniejszą formą reklamy w serwisie. Klikalność w nią (CTR Click-Through Rate) jest do 10 razy większa w porównaniu z pozostałymi reklamami graficznymi na YouTube.  Chcąc udostępnić te opcję szerszemu gronu reklamodawców, serwis zautomatyzował system dodawania tej formy reklamy do plików. Jest to możliwe dzięki narzędziu Google Display Ad Builder.

 

 

 

Źródło: http://www.google.com/adwords/displayadbuilder/index.html


Display Ad Builder to samoobsługowe narzędzie do tworzenia reklam graficznych dostępne w ramach Google AdWords. Pozwala ono dostosowywać własne reklamy graficzne, tak aby były atrakcyjniejsze i generowały większy ruch na stronie. Użytkownik może zdefiniować dowolne kolory tła, czcionki, obrazy i tekst szablonu reklamy. Display Ad Builder pozwala uruchomić własną reklamę na dowolnej witrynie należącej do Google Content Network (w tym YouTube). Jak podkreśla Brad Bander z Google Display Ad Builder - dzięki temu narzędziu umieszczanie reklam graficznych ma być równie proste jak umieszczanie reklam w wyszukiwarkach.

 

Źródło: http://www.google.com/adwords/displayadbuilder/create.html


Z Display Ad Builder korzysta już 40 tysięcy reklamodawców. Większość z nich to małe przedsiębiorstwa, które dopiero rozpoczynają kampanie reklamowe w sieci. Nowy mechanizm umieszczania reklam nie przyciągnie nowych reklamodawców, ale Google liczy na efekt tzw. "długiego ogona" i poszerza zakres dostępnych narzędzi.

 

Źródło: businessinsider.com,  youtube.com, adwords.google.com, google.com, wikipedia.org

___ Wydrukuj

Formularz zgłaszania uwag