InternetBeta - o trendach w marketingu internetowym

InternetBeta - konferencja, która co roku gromadzi tuzy branży internetowej w podrzeszowskiej Kielnarowej w celu wymiany doświadczeń i poznania najnowszych trendów w branży. Jakie tematy dominowały na scenie Bety w 2015 roku?

Internet Beta 2015W dniach 9-11 września w budynku Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Kielnarowej pod Rzeszowem zgromadziło się około 500 osób - głównie specjalistów z branży marketingu internetowego oraz e-commerce, start-upowców oraz gwiazd polskich kanałów YouTube.

Czy 2016 to rok wideo w sieci?

Tematyka wideo w internecie była wyjątkowo silnie zaakcentowana w tegorocznej agendzie - wykłady na ten temat popularności i specyfiki wideo w sieci oraz sposobów na spieniężenie internetowej popularności przedstawili m.in. Artur Kurasiński (AK74), Karol Paciorek (Kto wie, ten wie), Robert Passut (Abstrachuje.tv) czy Dominik Szarek (Futbolove). Wszyscy prelegenci byli zgodni co do jednego: aby kanał na YouTube był popularny, musi cechować go autentyczność osób występujących. Ciekawymi danymi podzielił się Artur Kurasiński - według przedstawionych przez niego statystyk YouTube to druga największa na świecie wyszukiwarka po Google, z której korzysta ponad miliard użytkowników. Co więcej, co minutę na YouTube przesyłane jest 400 godzin filmów, a 50 proc. wyświetleń materiałów umieszczonych na tym kanale generowana jest z ruchu mobilnego. Prelegent podkreślił, jak ogromny potencjał marketingowy ma ten kanał, a popularni YouTuberzy potwierdzili jego działanie – wśród sposobów generowania zysków na kanale YouTube wymienili m.in. product placement, specjalne akcje sponsorowane, Google AdWords oraz prowadzenie sklepu internetowego z gadżetami związanymi z tematyką kanału.

Artur Kurasiński podczas Inetrnet Beta 2015

----

Przeczytaj również artykuły Artura Kurasińskiego:

Jak sprawić, by twój start-up nie stał się bankrutem?

Dlaczego w firmie najważniejszy jest dział handlowy?

----

Mocny akcent na Virtual Reality

Obok trendu wideo w sieci, który dominował w agendzie, na korytarzach dało się wyczuć inny trend - sporą część atrakcji stanowiły stoiska, przy których na własnej skórze można było przetestować urządzenia z dziedziny Virtual Reality. Przejażdżka rowerem w okularach Oculus to tylko jedna z kilku atrakcji, które cieszyły się ogromną popularnością wśród uczestników.

Stoiska VR podczas Internet Beta 2015Zwycięzcy Startup Sito - mini-konkursu dla start-upów

Podczas InternetBeta nie zabrakło start-upowego akcentu, choć nie był to dominujący trend tegorocznego spotkania. Młodzi przedsiębiorcy mieli okazję wziąć udział w programie Startup Sito, w którym do wygrania była wejściówka na kolejną edycję oraz nagrody rzeczowe. W ramach programu wyróżniono dwa projekty: iWisher, serwis internetowy pomagający w wyborze prezentu dla znajomych oraz podzieleniu kosztów, oraz aplikacja MoveSmart, pozwalająca na dobór optymalnej trasy podróży. Jak podkreślają organizatorzy, InternetBeta okiem start-upowca to okazja do zaprezentowania się przed publicznością odmienną od tych obecnych na konferencjach start-upowych. Rzeczywiście, w Kielnarowej start-upowcy mogli zasięgnąć raczej rady marketingowców czy osób popularnych w Internecie, niż inwestorów i start-upowych mentorów.

iWisher i MoveSmart - zwycięzcy Startup SitoPisząc o InternetBeta, trzeba wspomnieć o imprezach towarzyszących, które są nieodzownym elementem spotkania od wielu lat. Organizatorzy zadbali o wypełnienie czasu uczestnikom w przeddzień konferencji, oraz każdego wieczoru po wykładach. Podobnie jak poprzednie edycje, również i ta ukierunkowana była na networking oraz wzajemną inspirację ludzi związanych z branżą internetową.

Autor

Sylwia Wojtas
Redaktor / Dziennikarz
web.gov.pl
Zachęcamy do zadawania pytań autorowi: wyślij email

  • Data publikacji: 2015-09-15 14:09:15
  • Data modyfikacji: 2015-09-15 14:30:20
Wydrukuj

Wiesz o ciekawej imprezie dla start-upów? Dodaj wydarzenie do kalendarza

dodaj
Aplikacja mobilna


Zadaj nam pytanie


Możesz zapytać o rozliczanie projektu w ramach działań 8.1 i 8.2 POIG lub zaproponować redakcji ciekawy temat artykułu

pytanie do eksperta pytanie do redakcji
Newsletter

Otrzymuj informacje o ciekawych wydarzeniach ze świata e-biznesu


Formularz zgłaszania uwag