Akademia e-biznesu: Ekspansja zagraniczna, Olsztyn 2012

Portal www.web.gov.pl oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach cyklu 16 Konferencji "Akademia e-biznesu", tym razem odwiedziła Olsztyn. Spotkanie dotyczyło zagranicznej ekspansji e-usług.

 akademia e-biznesu

 

8 listopada w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym KAI-INFO przy ul. Altyleryjskiej 3K w Olsztynie, odbyła się ostatnia już z cyklu konferencji - Akademia e-biznesu, tym razem zatytułowana „Ekspansja zagraniczna”.

Podczas kilkugodzinnego spotkania, prezentacje wygłosiło sześciu prelegentów. Wśród nich znalazł się Borys Musielak z firmy Filmaster.com, Aneta Juszczuk z Mythun Consulting, Paweł Jarosz z Mazowieckiego Inkubatora Przedsiębiorczości, Łukasz Olechnowicz z firmy GetRESULT,  Radosław Mazur z Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Olsztynie oraz Paweł Harajda z firmy Olcamp.pl.

Jak  zbudować globalny biznes i jak prosperuje polska spółka internetowa na rynkach międzynarodowych

Borys Musielak - twórca firmy Filmaster, specjalizującej się w spersonalizowanych rekomendacjach filmów oraz materiałów wideo w oparciu o osobisty gust, nastrój oraz trendy w sieci, kreator telewizji pod marką Filmaster.TV, podczas Akademii e-biznesu w Olsztynie opowiedział o tym jak stworzyć od podstaw biznes internetowy i sprzedawać innowacyjny produkt na rynku europejskim. Odpowiedział także na pytanie jak istotne jest budowanie sieci kontaktów biznesowych oraz działalność wykraczająca poza tradycyjnie pojmowany biznes.

 borys musielak

Borys Musielak – twórca firmy Filmaster

Wyzwania kulturowe w kontekście wejścia e-usługi na nowe rynki

Aneta Juszczuk - coach, doradca, związana z Mythun Consulting, firmą świadczącą usługi doradcze i szkoleniowe dla przedsiębiorstw wchodzących na nowe rynki,  podczas swojego wystąpienia poruszyła aspekt wpływu różnic kulturowych na działalność biznesową na nowych rynkach. Ponadto pokazała podstawowe elementy wpływające na działania biznesowe. Uczestników olsztyńskiej konferencji zainteresowała także tym jak różnice kulturowe i sposoby myślenia wyniesione z wychowania w danej kulturze, wpływają na sposób prowadzenia rozmów, pracę osób zaangażowanych w projekty, odbiór przez konsumentów dóbr i usług obecnych na rynku.

 Aneta Juszczyk

Aneta Juszczuk – doradca w firmie Mythun Consulting

Strategia cenowa dla e-usługi na rynku zagranicznym

Paweł Jarosz - absolwent Wydziału Matematyki, Mechaniki i Informatyki Uniwersytetu Warszawskiego, posiadający kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie zarządzania projektami informatycznymi, usług konsultingowych oraz kształtowania polityk i strategii cenowych, poruszył z kolei zagadnienie omówi globalnych strategii cenowych oraz zaprezentował „35 lat doświadczeń w Pricingu na 2 slajdach” (G. Fauconnet / Schneider Electric). Omówił zagraniczne polityki cenowe tj. strategie oparte na analizie kosztów, strategie oparte na analizie konkurencji oraz strategie oparte badaniach rynku / klientów. Ponadto wspomniał o: wdrożeniu strategii cenowych w skali międzynarodowej (A. Hinterhuber), transformacji polityk cenowych – teoria „5C” (S. Liozu), metodologii badań rynku – International Pricing Research for e-service oraz modelu rozwoju polityki cenowej dla e-usługi, Customer EVE (Economic Value Estimation). Wszystkie zagadnienia zilustrował konkretnymi studiami przypadków.

Wiarygodność marki - jak skutecznie wdrożyć markę nowego start-upu na rynku zagranicznym

Łukasz Olechnowicz - swoją przygodę z biznesem i zarządzaniem projektami rozpoczynał w działającej przy Business Centre Club Fundacji, w chwili obecnej nadzoruje w Fundacji przygotowanie i wdrożenie strategii rozwoju organizacji pełniąc funkcję Wiceprezesa ds. rozwoju. Posiada doświadczenie w zakresie tworzenia strategii marketingowych oraz realizacji projektów międzynarodowych zdobyte w Polskiej Agencji Imprez Masowych. W czasie Akademii e-biznesu odpowiedział na pytania związane z tworzeniem i wdrażaniem marki start-upu na rynek. Uczestnicy mieli zatem okazję do poznania zróżnicowanych metod i narzędzi analizy rynków zagranicznych pod kątem wdrożenia nowej marki e-biznesu. Omówione zostały również aspekty wiarygodności marki w trakcie działalności firmy na rynku krajowym oraz zagranicą.

Własny e-biznes - od pomysłu przez rozwój na rynku lokalnym po plany ekspansji zagranicznej  - na przykładzie start-upów e-biznesowych AIP w Olsztynie

Radosław Mazur - przedsiębiorca, manager sprzedaży. Absolwent Wydziału Teologii oraz Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Po doświadczeniach w pracy w korporacji na stanowisku managerskim, postanowił współtworzyć nową firmę zajmującą się outsourcingiem sił sprzedaży w ramach Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Jego prelekcja poruszyła temat popularności e-biznesu wśród młodych przedsiębiorców oraz możliwości, jakie daje jego twórcom. W trakcie wystąpienia na przykładzie konkretnych case studies Radosław Mazur pokazał także  jak można skutecznie uruchomić taką firmę, w jakiej formie może funkcjonować i o co należy zadbać, aby osiągnąć określony cel biznesowy. Prelegent przedstawił kolejne etapy rozwoju e-biznesu, aż do planów wyjścia poza teren Polski w oferowaniu swoich usług.

Globalna wyprawa - co spakować?

Paweł Harajda - współzałożyciel Stowarzyszenia Olcamp, zajmującego się animowaniem lokalnej branży związanej z nowymi technologiami. Organizator barcampów w Olsztynie. Fan ruchu OpenSource. Na co dzień zajmujący się promowaniem firm w Internecie, wyjaśnił, że każda podróż, a zwłaszcza ta długa, zaczyna się od pierwszego kroku. W trakcie prezentacji Uczestnicy Konferencji dowiedzieli się jak znaleźć swoją konkurencję, gdzie śledzić trendy i jak trzymać rękę na pulsie oraz poznali podstawy budowania swojego wizerunku w sieci.

 Paweł Jarosz

Paweł Jarosz- współzałożyciel Stowarzyszenia Olcamp

Ostatnia już konferencja z cyklu 16 spotkań Akademii e-biznesu była doskonałą okazją do spotkania firm z branży internetowej, ale także dla osób, które dopiero zaczynają interesować się e-biznesem.

 akademia e-biznesu Olsztyn

Forum e-biznesu w Warszawie

Akademia e-biznesu w Olsztynia była ostanim wydarzeniem z cyklu 16 konferencji organizowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach projektu web.gov.pl „Wspieramy e-biznes”. Podsumowanie wszystkich spotkań odbędzie się w Warszawie na II Forum e-Biznesu.

___ Wydrukuj

Formularz zgłaszania uwag